La setmana passada el Departament d'Ensenyament va presentar una Guia de detecció i actuació del TDAH en l'àmbit educatiu.
EL TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu. |
Des de fa temps les associacions relacionades amb els afectats de TDAH (Trastorn per dèficit d'atenció amb/sense hiperactivitat) reivindiquen que des de l'àmbit educatiu es duguin a terme les actuacions necessàries per a que els alumnes afectats per aquest trastorn puguin tenir les mateixes possibilitats que la resta d'alumnes a adquirir els aprenentatges.
El TDAH és un trastorn d'origen neurobiològic i de caràcter genètic que afecta a les funcions executives, que implica com a conseqüència dificultats d'atenció, de planificació, d'organització, menys memòria de treball... A la vegada també s'hi poden afegir símptomes relacionats amb la hiperactivitat, nens que els hi costa parar quiets, que comencen moltes activitats i passen d'una a l'altre sense acabar-ne cap i, en la majoria de vegades, també s'hi afegeixen la impulsivitat que dificulta el raonament i la reflexió prèvia a una acció, amb els conseqüents problemes d'autocontrol.
D'aquestes dificultats se'n poden derivar un pitjor rendiment acadèmic tot i tenir una gran capacitat. Sovint parlem de nens amb molt bona capacitat però amb incapacitat de mostrar-ho al mateix ritme que la resta. Tot això, a més a més, també es deriva en problemes d'autoestima, ja que es senten inútils i incapaços. També podem trobar problemes de relacions socials i/o problemes de conducta, degut a la poca capacitat d'autocontrol.
El Centre de Psicologia ONMENT col·laborem amb l'Associació de mares i pares d'afectats de TDAH de la província de Tarragona, APYDA. En aquesta associació es fan diferents activitats de formació per a professionals de l'àmbit educatiu, tallers per a nens i pares per tal d'abordar els problemes derivats d'aquest trastorn, activitats de convivència i de lleure per als socis, a la vegada que intenten donar a conèixer el problema de més a prop i sensibilitzar a la societat.
Des del nostre centre treballem el TDAH des d'un punt de vista multidisciplinar ajundant a les famílies a millorar la qualitat de vida i a minimitzar les conseqüències del trastorn. Es treballns les dificultats més relacionades en l'àmbit acadèmic a la vegada que es fa un abordatge del problema des d'un punt de vista psicològic intentant millorar l'autoestima dels afectats i ajudant-los a seguir endavant compensat les seves dificultats, treballant les dificultats de relacions que se'n puguin derivar, treballant l'autocontrol tot des d'un punt de vista professional que engloba la globalitat del nen i el seu entorn
C.August 13/C.Comte de Rius 16, Entr. Despatx 6; TARRAGONA · 977 23 01 48
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada